zamena ulja

Motociklisti da li ste spremni da izvedete svoje motore na drumove?

Iako postoji mišljenje da se motorno ulje treba menjati i pre nego što motor izvede na ulice posle zimskog sna, ono što je istina jeste da u stvari treba da proverite preporuke proizvođača.

Ukoliko ga imate proverite korisničko uputstvo i videćete preporuke da li da menjate ulje na 5000-10000 km ili možda na vremenski period od 6 meseci. Takođe, možemo reći da period zamene ulja varira od vrste ulja, konstrukcije same mašine, a i načina vožnje.

Motorno ulje kao što već znamo podmazuje i štiti motor i bitno je da to ulje bude u najboljem stanju kako bi efikasno radilo svoj posao. Vremenom nečistoće ulaze u motor prljajući ulje i samim tim utiču na performanse motocikla, tako da je važno da se ulje redovno menja.

Zamena ulja kod motocikla je slična kao kod automobila, trebalo bi da se pripremimo. Najteži deo ovog posla jeste da naučite gde se nalaze delovi koji su bitni za zahvat.

Zamena ulja u motociklu zahteva:

  • odgovarajuće ključeve,
  • odvijače,
  • posudu za prikupljanje iskorišćenog ulja,
  • novi filter ulja,
  • zaptivku čepa kartera,
  • odgovarajuću količina ulja

Ne zaboravite ni par krpa, levak, gumene rukavice.

Korak 1.

Mnogo je lakše menjati ulje kada vam je motor malo zagrejan, tako da je najbolje da ga provozate jedan krug. Neki priručnici će vam reći da zagrejete motor do „radne temperature“, što znači da ga trebate voziti nekih 30 minuta pre nego što promenite ulje.

Važno: Na motociklima  sa vazdušnim hlađenjem nemojte da ostavite motocikl da radi 30 minuta u praznom hodu, jer tako rizikujete da oštetite delove.

Korak 2.

Postavite posudu koju ste namenili za ulje ispod motocikla. Potrudite se da motocikl ne bude nagnut na stranu kako bi svo ulje isteklo.

Uklonite čep i pustite da se ulje potpuno istoči, dok ne prestane da kaplje. Bilo bi dobro da na izduvnu granu stavite foliju da ne bi ulje curelo na nju jer postoji mogućnost da kasnije bude neprijatnog mirisa. Takođe, pripazite ruke, jer ulje može biti vruće, tako da obavezno koristite rukavice dok ispuštate ulje.

Korak 3.

Kako ste ispustili ulje, sad zamenite filter, verujemo da možete da skinete filter i rukom uz pomoć krpe, ali ako filter ima na sebi ugrađenu maticu, koristite odgovarajući ključ.

Kada skidate stari filter, bitno je da budete pažljivi da ne oštetite držače i temeljno očistite deo oko same posude-kartera, jer i najmanja stara supstanca na njoj može završiti u motoru.

Zatim spremite novi filter koji ćete nakon toga snažno da zategnete rukom, bez pomoći drugih alata. Mali trik kod novog filtera je da prstom premažete novim uljem dihtung novog filtera

Zatim na red dolazi ulivanje odgovarajućeg ulja. Kao što smo napomenuli što se tiče količine ulja, pridržavajte se preporuka proizvođača.

I to je to. Čestitamo! Zamenili ste ulje.

Ostaje da vratite čep ulja i startujete motor. Pustite da se motor malo zagreje pa ga ugasite i ostavite par minuta da miruje. Ovaj završni korak je potreban kako biste bili sigurni da je sve u redu sa motorom.

I na kraju dolazi čišćenje i montaža oplate. Očistite ulje sa kućišta radilice i auspuha.

Na kraju možda niste sigurni koje ulje da sipate u svoj motocikl?

Odgovarajuće ulje zavisi od tipa motora – da li ima 4 klipa, 2 ili možda 1 klip. Da li je putni ili enduro…

Zato posetite stranicu http://lubematch.shell.com/ i pronađite odgovarajuće Shell ulje za svoj motocikl. A ukoliko već znate da je Shell Advance za vas, zato posetite najbližeg partnera brendirane mreže i krenite put avanture na svom motociklu sa sigurnošću da ste izabrali pravo ulje.

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© 2019 by Quicksystem